mandag 19. mars 2012

Søndag 18.3 - på tur med OFA

OFA arrangerer hvert år et isfisketreff på Harestuvannet. Med tanke på hvordan isen så ut lørdag, ville dette kanskje bli den siste isfisketuren denne sesongen for mange.
Helt øverst i Hakadal forsvant tåka, og det var strålende sol. Vel ute på isen prøvde jeg pimpel og mormysjka i diverse størrelser for å lure noen abbor eller sik, og på dybder mellom 0.5 og 6 meter. Det foregikk også en konkurranse et annet sted på vannet, og jeg kunne følge med på fiskerne som spredte seg utover isen.
Fisket var elendig for vår del. Jeg greide å blanke, og det var få som hadde fått fisk, viste deg seg under premieutdelinga. Konkurransefiskerne hadde derimot hatt bedre uttelling, fikk jeg høre.
OFA hadde diverse bøker og andre effekter til overs, og jeg fikk overrakt et eksemplar av den innholdsrike boka "Fiske i Oslomarka". Tusen takk!
Nå er det på høy tid å forberede fisket i åpent vann. Det skal bli morsomt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar