onsdag 6. juni 2012

1.6 - kjølig kveldstur

Jeg hadde ikke helt trua i den sterke nordavinden og den lave temperaturen, men ut ville jeg, for å se om det var noe liv i abboren i et skogsvann. Den første timen brukte jeg til jiggfiske, og sannelig hadde jeg ikke noen napp på den første plassen, i nærheten av et velta tre. Men fisken ville ikke sitte. Så gikk jeg bort til en plass der støyen fra noen mennesker på fylletur i ei hytte like ved var vel høy. Etter noen kast fant jeg ut at det var best å flytte seg. Da inntraff dagens særeste hendelse: En aggressiv gakkgakk holdt på å fly rett på meg. Høyst sannsynligvis klinkende edru. Den siste delen av turen foregikk i le for vinden. Jeg så noen vak, men det var det eneste som skjedde av interesse. På hjemturen kom jeg på at jeg hadde glemt hansker. Dermed måtte jeg fryse på hendene i nedoverbakkene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar