mandag 24. juli 2017

22.7-23.7 - årets parkfiske

Klart for årets tur etter karuss i parken. Det kan virke rart å fiske på et slikt sted, men driver en med meite, bør karussen prøves. Et trivelig fiske. Turen ned til hvalfangst- og skipsrederformuebyen gikk overraskende fort. Kanskje på grunn av at det er lov å kjøre så fort på E18 som herr Hoksrud vil. Spaserte først en runde rundt dammen for å se etter tegn til fisk, og slo meg ned på ett av to steder der det var bobler å se. Det var mye drivende planterester i dammen, litt lav vannstand og klart vann. Brukte to stenger, ei med dupp og mais/maggot som agn, og ei med en lett boltrigg  - søkke på 15 gram og kort krokfortom på 4-5 cm - og mais/plastmais. Kveldsfisket ga ingen resultater. Så noen rullinger i mørket. Tok pause fra midnatt da det kom drivende klaser med planter. En og annen nattlig jogger holdt meg våken. Begynte fisket igjen klokka 04. Før jeg rakk å vurdere plassbytte, rulla det en fisk midt på forplassen. Et kvarter etter begynte duppen å seile fram og tilbake, og så fikk det som skulle bli turens største karuss en tur på land. 1370 gram. En svømmende skipsrederformue. Eller ligger formuen i ei skattekiste på bunnen av dammen? De neste timene fikk jeg 5 karuss til, alle på dupp og mais/maggot. Så kom grønnsakssuppa drivende for alvor, og jeg satte meg på en ny plass den siste timen. Til slutt spanderte jeg restene av mais og hampfrø på fisken, og kunne takke for årets parkutflukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar