mandag 30. desember 2013

29.12 - eg baska meg trøyt

Nå skulle endelig et nytt røyevann besøkes - Elvann. Oppstigningen fra Elnes skjedde med brodder - turveien var glatt. Vel framme viste det seg vanskelig å komme utpå, da det var råker langs land flere steder. Ikke bra. Men det gikk, og så satte jeg kursen mot varpet i småregnet. To andre fiskere på plass avslørte nøyaktig hvor det lå. Jeg hadde noen napp i første hull, men kjente ingenting etter det. Så jeg gikk tilbake til utgangspunktet, og snart var min første fisk fra Elvann et faktum. Ei vanlig smårøye. Etter det fikk jeg en abbor. Jeg prøvde litt med mormysjka også, og fikk to røyer på det. Den ene var feilkroka. Endelig begynte været å bedre seg, og sola kom fram. Overvannet begynte faktisk å fryse til. De andre fiskerne flytta seg til ei grunne lengre bort, og jeg tok også turen innom og fikk to røyer i første hull.
Til slutt var det å komme seg på land igjen, og liste seg nedover uten å skli. Det gikk. Til gjengjeld hadde bilen vanskelig for å starte.
Vannet skal nok besøkes igjen, men da ved bedre føre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar