tirsdag 27. januar 2015

25.1 - blått føre

Det kom mye snø dagen før. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, og det er ingen grunn til å stenge seg inne. Det blir skiføre av mye snø. Smurte med blå Swix og kom meg avgårde. Det var mange andre i løypene. Også i Ankerveien, med Birken-stress ned bakkene og langs Skjærsjøelva. Rushtid på en søndag. Ro og fred var det først ved Østre Aurtjern. Jeg fortsatte forbi Lørenseter og opp de bratte kneikene til Kobberhaughytta. Det var mange som hadde det travelt på vei ned. På Kobberhaughytta var det bare så vidt det var ledige plasser å finne. Da mener jeg ute. Inne var det nok like tett med folk som på T-banen klokka 17 en tirsdag. Jeg spiste matpakke slik jeg pleier. Det gjorde sikkert Einar Gerhardsen også når han gikk på ski, liker jeg å tenke. Første etappe på tilbaketuren gikk forbi Blankvannsbråten og opp den blankskrapte Slakterkleiva.  Vestkantens flinke piker og gutter i Heming-drakt smatt forbi oppover, og i motsatt retning var det ploging i kø. Jeg kom meg bort til Tryvannstua via ei stikkløype som ikke så mange bruker, videre over Tryvann i isete spor. Helt til slutt tok jeg Måneskinnsløypa. Mye folk også der, men uansett er det fint at mange tilbringer søndagen ute i stedet for i sofaen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar