mandag 1. januar 2018

27.12 og 30.12 - romjulsfiske 2017

Først en kveldstur etter lake. Vinden ga seg på ettermiddagen. Parkeringsplassen var strødd etter regnværet dagen før. Overis på vannet, men jeg kom meg bort til en velkjent lakeplass. Prøvde både dunking og et mer forsiktig fiske med agnet rett over bunnen, men alt som skjedde var et forsiktig napp. Vær og føre får avgjøre om det blir mer lakefiske i 2018.

Neste tur var en røyetur til Hakadal. Første etappe opp fra Elnes gikk greit, men så lå det ei gran på tvers over veien som gjorde brøyting helt fram til dammen umulig. Jeg fikk baske meg trøyt i løssnøen. Møkkaføre. Jeg liker snø når jeg går på ski, men når jeg fisker, er mye snø bare til bryderi. Sikkert fint med sne på bjerketrærne ved Frognerseteren eller fra et stuevindu, men ikke på røyefiske. Ute på Elvann var det mer plunder og heft i form av sørpe og overvann. Begynte fisket ved demningen og hadde faktisk et napp. Strevde meg fram til varpet. Der hadde noen fått fisk dagen før. Hoder og innvoller lå og slang i den frosne sørpa. Fikk ei blankrøye. Prøvde en annen plass, og fikk en abbor. Det fikk bli de siste fiskene i 2017. Med det vanskelige føret og snøen, bestemte jeg meg for en liten skitur på nyttårsaften i stedet for stamping i overvann og treigt fiske. Takk for 2017.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar