søndag 4. mars 2018

4.3 - lut og kaldt vann

Litt tabloid overskrift, men jeg dro altså til et vann i Østmarka, i byrådsleder Raymonds nabolag. Friluftsinteressen døde nok ut med Gerhardsen i Arbeiderpartiet, for nå er det jo mest fyll og rør der. Etter å ha kjørt forbi noen drabantbyblokker tatt rett ut av det svenske millionprogrammet og gått ned stien til vannet, var jeg i gang . Har vært på dette vannet bare to ganger før, uten å få fisk. Nå skulle jeg endelig få fisk. Først ut var ei røye på 200 gram. En annen fisker lengre bort kunne lande en fin ørret. Etter plassbytte fikk jeg tre abbor på balanse. Den største på 150-200 gram hadde gått til frontalangrep, bokstavelig talt. Rovfisk. Så var jeg borti noe betydelig tyngre som sa takk for seg etter litt tautrekking .Kjentes ut som abbor, faktisk. Men ørret var nok riktig svar. Så var det tid for matpakke. Etter lunsj skjedde det lite, bortsett fra at temperaturen hadde blitt riktig levelig. Det kan absolutt bli flere turer til dette vannet, som ifølge OFA har pH som er nøytral til basisk. Lut er sterkt basisk, så det er neppe oppkalt etter lut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar