søndag 3. juni 2018

26.5-27.5 - første drømmetur i år

Årets første tur til Dream lake. Hadde fått melding om fisk på 6.1 kilo derfra i pinsen. Varmt da jeg kom fram, og fisken gikk i overflata helt inne ved land. Den største jeg så var rundt 3 kilo. Prøvde derfor med litt frilinefiske uten resultat. Heller ikke bunnmeite ga noe resultat. På morgenen fikk jeg spredt litt belgfrukter og hampfrø (Nesodden-dietten) langs land, pluss noen boilies. Rakk å drikke litt te mens jeg satt og så etter tegn til fisk. Og der var det noen bobler på bunnmeiteplassen. Først en meter unna riggen, og så like ved. Var spent på om riggen ville fungere, eller om Darrell Peck og resten av Korda-sekten kan kalles en krakk. Rett etterpå var det en fisk som gapte over boilien. Etter en kamp der fisken ville slepe med seg litt vegetasjon, kunne jeg lande årets første karpe. Holdt kjeft under kampen, det er ikke nødvendig å rope "get in that net" slik som mr. Fairbrass. Speileren viste seg å veie 3375 gram. Riggen fungerte altså, men hadde blitt maltraktert under kjøring. Feiring med mer te og frokost, og mer boilies og partikler til karpene. Fikk snart en fisk til på 2000 gram og hadde noen senenapp på duppmeite. Siste karpe fikk jeg mens jeg holdt på å pakke sammen og bunnmeitetakkelet fortsatt var uti. En av de mindre fiskene i dammen på rundt 1500 gram.
 
 
Slik ser riggen ut etter bruk. Nye må knytes.
 
 
Nesodden-dietten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar