søndag 16. september 2012

15.09 - nesten...

Ny tur til klubbvannet i det fine været. På slike varme septemberdager skal en ha veldig god grunn for å holde seg inne. Turen begynte med litt beskjæring av siv på swimmen. Fiskemetodene var de vanlige: Duppmeite med løftemetoden og bunnmeite med glidetakkel og alarm. Jeg hadde et napp på duppen umiddelbart, men det skjedde ikke noe mer. Det var lite aktivitet lenge, bare noen vak her og der. Først da sola forsvant bak åsen rundt 18, kom de første boblene. Jeg bestemte meg for å bli litt lenger enn planlagt. 18.45 hadde jeg et run, og fisken gikk sakte mot venstre og inn i sivet. Der kom den seg løs. Ingen stor fisk, ei karpe på 1-2 kg, men moro at jeg var borti fisk i alle fall. Jeg satt en halvtime til før jeg bestemte meg for å kalle det en tur og pakke sammen hele kostebinderiet jeg hadde slept med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar