søndag 30. mars 2014

30.3 - årets første stam

Jeg måtte helt til Østfold for å få den... Til Hobølelva. En perle ute på bygda, der det går an å kose seg på fisketur, uansett hvor stor fangsten blir. Fant fram den gamle Multipicker-stanga, mais, maggot og reker. Prøvde en annen taktikk enn gårsdagens: Foring av tre swimmer, for så å fiske dem av etter tur. På den første swimmen var det fisk bortpå med en gang, helt ulikt Nitelva dagen før. Jeg fikk to mort, og hadde flere veldig forsiktige napp. Jeg så dessuten linerle, og den er et kjent vårtegn. På neste stoppested fikk jeg først to mort, før jeg kunne kroke årets første og dagens eneste stam. På 14-krok med mais/maggot. Fikk så to mort til, før jeg prøvde dagens siste swim. Der var det bare mort, og jeg fikk tre stykker, deriblant dagens største, som kan ha veid rundt 200 gram. Det satt en annen fisker noen hundre meter nedstrøms, og det viste seg å være Thomas Dehlin. Han hadde fått noen av de store brasmene som går i området. Den lille elva huser stor fisk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar