mandag 6. november 2017

4.11 - nytt lakeforsøk

Den særegne stemningen ved lakefisket gjorde at jeg måtte prøve igjen. På egen hånd. Dro til Fetsund, og taklene var i vannet like før det begynte å bli ordentlig mørkt. Metoden var bunnmeite med fast paternoster og fiskebiter som agn. Det skjedde lite. Jeg kom på hvorfor det blir så få fisketurer i november. Litt vind og bølger fikk lysstavene til å bevege seg. Det mest spennende som skjedde, var to løse hunder som vimsa rundt. Utpå kvelden begynte det å regne litt også. Men det blir neppe siste gang jeg fisker lake i åpent vann. På vei hjemover fikk jeg litt lokalhistorisk påfyll ved hjelp av en plakat ved fiskeplassen. Det hadde ligget et sagbruk i nærheten av fiskeplassen en gang i tida, som brukte bunntømmeret som råstoff. Hadde det ikke vært for at jeg kjørte til og fra, kunne det kanskje ha blitt påfyll på Gulating-puben i Fetsund sentrum. Der var stemningen høy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar