søndag 27. januar 2013

20.1 - til Kikut på dårlig føre

Litt hadde kommet snø tidligere i uka, og så var det klart for årets første lengre skitur. Det var ikke verdens beste skiføre med oppskrapte løyper, men jeg kom meg fram. Først Ankerveien og løypa opp til Skjærsjødammen, derfra bort til Vestre Aurtjern og opp til Langmyr. Ned Slakterkleiva var det så isete at jeg gikk til fots. Med slikt føre kan en komme til å få sine egne teorier om hva navnet på den bratte bakken kommer av, hvis en ikke kjenner til at den er oppkalt etter plassen Slaktern. På Glåmene var det tid til kort pause og en banan. Bakken ned mot Østre Fyllingen måtte jeg også gå til fots. Neste pause tok jeg på Kikutstua. Kunne sitte ute da det ikke var så kaldt. Over Bjørnsjøen gikk det overraskende fint til tross for lite snø. Heldigvis var det nok snø langs kanten da jeg gikk løypa langs Bjørnsjøelva. Så tok jeg lysløypa hjem, da det begynte å bli mørkt under siste etappe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar