fredag 22. mars 2013

16.3 - Skjennungstua

Med litt nysnø var det mulig å gå en skitur igjen. Om det blir den siste skituren i lavlandet, er ikke godt å si med den kulda som har vært i mars. Vel, jeg gikk i nyoppkjørte spor bortover Ankerveien for å prøve de morsomme utforbakkene, fra Skjærsjødammen forbi Ullevålseter og de bratte bakkene opp til Skjennungstua. Jeg har ikke vært inne på Skjennungstua før, så jeg kjøpte en bolle og så på interiøret, bl. a en utstoppa fasan. Neppe den vanligste fuglen i marka. Skjennungstua har også ei selvbetjeningsbu, og jeg drakk medbrakt termoste der. Så gikk jeg løypa bort til Frønsvollstråkka. Ikke sikker på hva den heter, men det er ei gammel løype. På grunn av sportsbegivenhetene i Kollen var det mange folk med norske flagg å se, og særlig var det mange på vei oppover i Måneskinnsløypa. Bortsett fra at det var trangt om plassen, var det en nytelse å kjøre ned den kuperte løypa på perfekt føre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar