lørdag 27. april 2013

27.4 - Åros i skiftende skydekke

Klart for meitepremiere etter uker med fiskepause. Som vanlig ved Åros bru i Nitelva. Det var lite vann i elva, men heldigvis mer enn i fjor. Feederfiske med mais/maggot var metoden. Godt å kunne fylle en feeder med Idkung og kaste regelmessig på swimmen igjen. Det skjedde ingenting de to første timene. Jeg satt bare i sola og vindkastene og trente opp teknikken, og hørte på bokfinken som satt i et tre og sang. Så hadde jeg et forsiktig napp. Det ytterste maiskornet var borte, og jeg bytta fra krok nr 8 til 12. Det hjalp. Et kvarter seinere kunne jeg kjøre årets første buk på Competition Feeder'en. Den veide 1850 gram og var full av igler. Resten av turen hadde jeg noen napp nå og da, og fikk to buk til, en liten og en på 1500 gram som avslutning på turen. På tilbaketuren kom det noen dråper fra himmelen. Slik er været i april.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar