søndag 4. mai 2014

4.5 - med det fjerde skal det skje

Min fjerde tur til Svartoren. Et høydepunkt på vei utover var elgen i veikanten ved Stensrudtjern. Litt kjøligere i været enn sist, og noen sure vindkast kom. Igjen var metoden duppmeite med maggot. Nå var det veldig lite aktivitet. Jeg så bare ett eneste vak på hele turen. Det var heller ikke mange mennesker ute på tur. På den siste plassen jeg prøvde, var det litt kronglete å komme til. I alle fall med ei matchstang på 13 fot å drasse på. Men det gikk. Og på litt kronglete steder står det gjerne fisk. Med stanga plassert i stanghvileren tok jeg en siste tekopp før jeg planla retretten. Da måtte duppen gå under. 3 maggot på 14-krok fiska i midtsjiktet var altså fristende likevel. I alle fall for dagens eneste ørret. Den hadde slukt, og endte sine dager som forrett. Takk for maten, OFA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar