tirsdag 27. mai 2014

24.5 - ny pers på karpe

Årets første tur til isdammen. Rigga meg til med ei bunnmeitestang med glidetakkel og ei duppmeitestang. Foret var diverse partikler. Det varme været hadde fått karpene til å våkne, og de svømte rundt i overflata. Det fikk meg til å prøve flytebrød. Fisken ville bare ha brødbiter uten krok, så jeg foretok omrigging til løftemetoden. Da fikk jeg 5 suter i rask rekkefølge. Jeg hadde et run på bunnmeitestanga, og fisken hadde på merkelig vis greid å stikke av med hele krokfortommen. Seint på kvelden så jeg fisk i overflata som gikk og tok brødbiter som hadde blitt liggende. Omrigging igjen, ut med agn og noen mindre loffbiter. Fisken forsynte seg i tur og orden, og nå tok den også riktig bit til slutt. Duppen forsvant, og karpa fikk det travelt. Da den kom på land syntes jeg den var noe større enn annen fisk jeg har fått der. Vekta viste 3175 gram, og det er ny pers. Karpe på flytebrød var et av årets mål, og nå er det nådd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar