søndag 18. mars 2018

18.3 - sterkere lut må til

Og det får være siste ordspill om et visst OFA-vann. «Lutefisk» er for opplagt. Litt problemer med parkering, for Raymond oppfordrer til å måke sjæl, med dårlig plass og is på parkeringsplassene som resultat. Men kom meg uansett fram til vannet i kaldt, men strålende vær. Vinterens fineste dag, vil jeg si. Fikk ei røye på mormysjka, og mista noe som kjentes ørretaktig ut. Den fisken måtte, helt i tråd med Murphys lov, også nappe på mormysjkaen. Da fikk det bli forsiktig kjøring med 0.16-sene. Litt for forsiktig. Får ta med stang med snelle heretter. Altså sterkere lut. Ellers var det en trivelig dag i sola, med tid til lang matpause. Turtrafikken over vannet var betydelig. Helt på slutten av turen gjorde jeg dagens gode gjerning. En plastpose fra Obs som lå og slang på isen, tok jeg med meg og la i første og beste søpledunk. I en by med flere byråder fra MDG, kan vi ikke være bekjent av at søppel ligger og slenger i marka. Hvis eieren av plastposen skulle lese dette, og savner posen, kan jeg fortelle at den ligger i søpledunken ved bommen der turveien begynner. Hentes på eget ansvar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar