fredag 7. januar 2022

Oppsummering av 2021

Så var det nytt år. 2022 heter det. Og det er på tide å oppsummere 2021. Jeg tar det kort: Nye personlige rekorder: Abbor, 1420 gram, 43,5 cm, isfiske/Karismax Gjedde, 5600 gram/84 cm, ismeite/abbor Mort, 750 gram/37 cm, bunnmeite/mais/maggot Beste fisk: Abbor, 1420 gram Den aller beste fisken jeg fikk i 2021. "Beste fisk" dreier seg ikke bare om antall kilo, den må være stor sett ut fra artens maksvekt. Og så er abbor over kiloen alltid et syn. Endelig ny pers på abbor. Innbilte meg at det ikke lot seg gjøre å forbedre den, så da gjorde jeg det. Mort, 750 gram Plaster på såret etter det som kunne blitt beste mortefangst i 2020. Tatt omtrent ett år etter. Og så fra et vann der det meste av den store morten har vært bifangster. Håper flere av gutta i klubben gidder å bruke tid på morten i det aktuelle vannet. For da kan det bli flere som perser. Morten er jo stort sett småvokst, så fisk over halvklioen er alltid velkommen. Stam, 2325 gram En hederlig tredjeplass. Alt for sjelden det tas stor stam i Nitelva nå. Denne er tatt på trotting med reke. En morsom metode. Karpe, 6150 gram Årets største karpe fra Dream lake for min del. Den ødela nattesøvnen, og var et høydepunkt i en sesong der jeg fikk mye småfisk i den dammen. Det skal sies at jeg fikk en enda større fisk der tiligere i sesongen, men da lå 10-kilosvekta igjen hjemme. Den fisken var 67 cm lang, mens denne var 64 cm. Får jeg fisken med ukjent vekt igjen i år? Gjedde, 5600 gram Denne får bli femteplassen, fordi det var en etterlengta fisk. Ingen spesielt stor fisk egentlig, men å runde femkilosmerket på den arten var noe jeg gjerne ville. Får jeg en større i år? 2021 var et bedre år enn året før, det er sikkert. Håper at pandemien ikke gjør det helt umulig å komme seg ut. Og til vaksinemotstandere som måtte forville seg inn på bloggen vil jeg bare si: Omvend dere. Ta vaksinen. Dere er ikke spesielle fordi dere ikke vil vaksinere dere, bare feilinformerte. Da er det blanke ark og fargestifter, og fiskeåret 2022 kan åpnes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar