mandag 16. januar 2012

En stille dag

"Ticking away, the moments that make up a dull day" synger noen aldrende rockehelter.
Akkurat slik var søndag 16.1. 2012. Et nytt forsøk på vannet jeg besøkte helga før, viste seg å bli en stille affære. Denne gangen hadde jeg børsta støvet av ismeitestanga og angeldonet dagen før, og kunne meite med agnfisk i tillegg til å bruke pilkestikkene. Det viste seg at rovfisken ikke var interessert i å spise agnfisk. Fisket med mormysjka og balansepilk var heller ikke særlig utbytterikt. Jeg fikk riktignok en abbor på mormysjka på formiddagen, slik at jeg kunne bytte ut den frosne morten med ferskvare. Interessant var det å se at det var "mest" napping når jeg holdt redskapen helt i ro under fisket med mormysjka. På ettermiddagen hadde jeg noen napp i nærheten av en bekkeos, og fikk en abbor til. Så bestemte jeg meg for å kalle det for en dag. Januar er ingen god fiskemåned, det er sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar