lørdag 7. januar 2012

På tynn is

I dag gjennomførte jeg første fisketur i 2012. Det hele gikk av stabelen på et vann jeg har trua på, og der det har blitt tatt stor abbor og ørret vinterstid.  Det var glatt på turveien fram til vannet. Transportetappen forløp heldigvis uten ramling. Men det var ikke dagen min likevel. Selve fisket begynte med litt krøll. Først greide jeg å ødelegge spolen på ei pilkestikke, og så hadde jeg et bunnapp som gjorde meg en balansepilk fattigere. Uflaks! Det var lite aktivitet under isen, men jeg fikk da etter hvert noen abbor og mort, de fleste på mormysjka. All fisk sto ved bunnen, og jeg hadde ingen napp høyere i vannet. Dagens største abbor tok halekroken på balansepilken, så noen var mer sultne enn andre i dag. Jeg har i alle fall fått litt agnfisk til kommende ismeiteturer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar