søndag 22. april 2012

Lørdag 21.04

Så prøvde jeg Nitelva igjen. Bunnmeite med feeder var metoden igjen, og agnet var mais/maggot. Vannstanden var like lav, og været så skiftende som det bare kan bli i april. Den kom en sluddbyge under opptakling, og utpå dagen kom sola fram. Fisket viste seg å være vanskelig. Det tok tid før det begynte å nappe, og jeg hadde mange napp jeg ikke greide å kroke. Etter justering av krokfortommen var det endelig en fisk som satt, men jeg tviler på at justeringa var utslagsgivende. Fisken veide rundt kiloen, og hadde kroppsform som ei brasme rundt kiloen, men hadde lyserøde brystfinner. Kan det ha vært en brasme x flire-hybrid eller brasme x vederbuk?
Det var mye fugl å se og høre. Blant annet kom det to svaner svømmende oppover, og de oppholdt seg rett ved plassen der jeg satt i lengre tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar