torsdag 25. juli 2013

Fra helvete til himmel

Dro på overnattingstur til Flesjøvannet for å få større suter enn det som går an i isdammen. Ute på motorveien kom jeg på at jeg hadde glemt foret (Rudakung, PV1 og strøbrød). Returnerte og tok med meg for, balje og en pakke med knekkelys. Blå sådanne. Så bar det til Svinndal. Ved Moss kunne jeg se at det hadde kommet noen regnbyger, og det så lummert ut. Vel framme måtte swimmen til duppmeite beskjæres. Så fora jeg med grunnfor på bunnmeiteswimmen og mais og hampfrø på duppswimmen. Like før 21.30 begynte fisket, og det kom en regnbyge.Jeg hadde noen run på bunnmeite, og klokka 23 kom første fisk, og det var riktig art. Suter på 1200 gram. Det var litt spredt torden rundt omkring. Halvtimen etter måtte jeg avbryte på grunn av regn og torden, og satte meg i bilen for å sove. Natta forløp med torden og lyn, og jeg hadde ikke trua da jeg sto opp 03.30. Nå må han derre senildemente og inkontinente sulliken som styrer været der oppe fra pensjoneres hvis det er slikt sommervær han lager. Tør jeg foreslå herr Gjerstad fra Snåsa som en etterfølger? Eventuelt må han der oppe konsultere salig Vidar Theisen når det gjelder vær. Foret hadde stått ute og blitt for vått til å brukes. Jeg satte i gang likevel. Det var mest aktivitet på bunnmeite en periode. Jeg fikk 5 suter på bunnmeite, den største en hannfisk på 1775 gram, og dessuten to sørv. På duppmeite fikk jeg tre mort. De siste timene konsentrerte jeg meg om duppmeitet, da det var mye bobler på swimmen. Her fikk jeg to suter til slutt, den største på 1900 gram. Hann det også. Så bar det hjemover for å tørke utstyret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar