tirsdag 23. juli 2013

Samlerapport fra klubbvannet

Det har blitt flere turer i klubbvannet i sommer. Den første var en kveldstur som foregikk i regnbyger. Jeg fikk de vanlige suterne på dupp, mens methodfeederen ikke var interessant for fisken. Jeg hørte ugle i mørket, og det var engelsk krimseriestemning da jeg gikk tilbake til bilen mellom løvtrærne i regnet.
Neste tur var en overnattingstur i bedre vær. Kvelden forløp med musikk fra bebyggelsen. Klokka 23.15 fikk jeg et run som holdt på å dra stanga uti, og jeg fikk en påminnelse om å stramme baitrunnerbremsen en smule. Det var skjellkarpe, og den veide 1950 gram. Så hørte jeg det rasle i krattet bak meg, og en grevling kom etter hvert til syne. Den romsterte rundt uten å legge merke til meg.
Fikk meg litt søvn før det var napp igjen, denne gangen fra en suter. Om morgenen mista jeg nok en fisk på methodfeeder. Grevlingen var fortsatt opptatt med sitt, og jeg hørte sang fra både bokfink og gransanger, og rop fra svartspett.
På den siste turen prøvde jeg en ny og grunnere swim. Nå har det blitt varmt i været, så jeg prøvde litt flytebrød da jeg så cruisende karper. En fisk var oppe og smakte på loffbiten. Jeg fikk noen sutere på duppmeite. Bunnmeitetakkelet hadde jeg nok plassert vel nær land, for på den hadde jeg bare et senenapp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar