mandag 14. mars 2016

12.3 og 13.3 - abbor og slapseføre

Nye balanseturer etter abbor. På lørdagen var vannet Lyseren. Overis og sørpe la en demper på stemningen og ganghastigheten på vei utover mot flaket, men jeg kom da fram til slutt. Dybden var 6 meter. Jeg kunne fiske balansen oppover meter for meter. En gåseflokk passerte og minte om at våren nærmer seg. I det andre hullet satt det en halvkilosabbor. I år er det en halvkilosforbannelse som hviler over meg under abborfiske. Jeg fikk tre mindre abbor til ute på flaket, og prøvde til slutt en annen plass der det var mange gamle hull. Uten resultat. Det var sur trekk midtfjords, men heldigvis viste sola seg noen timer midt på dagen før skyene kom.

Dagen etter dro jeg til Mjær. Et vanskelig vann, blir det sagt. Føret på isen var ikke bedre enn på Lyseren. Hadde bare noen småfisknapp og kunne altså notere årets første blanketur. Så var det å vasse i sørpa tilbake til land. Passerte noen varmehull som det gjelder å passe seg for når det blir varmere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar