tirsdag 28. februar 2017

25.2 - Sognsvann-Lørenseter-Kobberhaughytta-Sognsvann

Ingen vinterferie uten skitur. Nok snø, og nok kulde til at føret ville vare hele dagen. Gikk oppover langs vestsida av Sognsvann og over Store Åklungen. Fine spor over vannet. Inne i skogen innover mot Østre Aurtjern var det ikke like fine spor. Heller ikke oppover bakkene fra Lørenseter. Kan noen arrangere kurs for menn i dress og slips som går Birken? En vanlig avdelingsleder må da greie å komme seg ned bakkene uten å ploge, mener jeg. Så slår de kanskje konserndirektøren også. På Kobberhaughytta tok jeg matpause. Passe temperatur til å spise ute i. Med tanke på slitte løyper tok jeg beina fatt ned til Vestre Aurtjern. Der så jeg folk komme ned Solskinnsløypa, så jeg kunne nok ha spart meg den gåturen. Nåvel. Ved Store Åklungen hadde det begynt å snø. Tok lysløypa ned, og den var kjørbar. Til og med etter treningsfantomenes brøytearbeid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar