tirsdag 28. februar 2017

24.2 - i kuldehølet

Ny fisketur til Veireno-bygda. Temperaturen hjemme var -8 da jeg dro. Ved vannet var den -16. Hadde jeg visst det, hadde jeg neppe dratt. Men jeg hadde tatt en feriedag for å fiske. Spaserte ut i et kaldt, hvitt postkort med blå himmel og rim på trærne. Det var napp umiddelbart på grunna der jeg begynte, og fikk tre mindre abbor her. En del tid gikk med til å gå noen runder for å holde varmen, men det skulle bli mer levelig temperatur utover dagen. Den neste plassen jeg prøvde, lå i et sund. Etter et løftenapp kom dagens største abbor på isen. 2-300 gram. Det har blitt en vanlig størrelse på mine balanseabbor. Tenk på hvor mange som synes det er en stor abbor...
Det begynte å blåse og rimet forsvant fra trærne. Fikk en abbor til ved en dypkant. Like greit at ingen store gadd å nappe denne dagen med tanke på temperaturen. Den hadde steget til 1 plussgrad da jeg dro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar