tirsdag 28. februar 2017

26.2 - Sognsvann-Skjersjødammen-Blankvannsbråten-Glåmene-Kobberhaughytta-Sognsvann

Snøfallet kvelden før ga påfyll til skiføret. Gikk Ankerveien innover i nyoppkjørte løyper som ikke hadde rukket å bli ødelagt av brøytebataljonen. Riktig drømmeføre. På Vestre Aurtjern gikk jeg oppover Solskinnsløypa og måtte forsikre noen som kom nedover at sporet var fint ute på tjernet. Fulgte skisporet inn i naturreservatet ved Slakteren og Blankvann. Slakterkleiva var så oppskrapt at den nesten var farlig. Mulig at det er siviløkonomer som har vært på ferde. Jurister var det neppe. De har ikke for vane å skrape helt ned til isen. Passerte Blankvannsbråten der skiløperne skal ha fått havresuppe under et renn en gang i tida. I bakkene oppover mot Kobberhaughytta hadde sola begynt å ta, og det var antydning til kladding her og der. Det fortsatte oppover mot Appelsinhaugen og Glåmene. På Glåmene måtte jeg ta pause før jeg snudde. Litt kladding i utforkjøringene, men det gikk fint. Så satte jeg meg på en benk ved Kobberhaughytta. Gitt av DNB. Tok en sjanse på at bakken ned mot Lørenseter ikke var livsfarlig å kjøre nedover. Snøen viste seg å være tørr inne i skogen. En hakkespett ga lyd fra seg mens jeg kjørte nedover. I den siste bakken ned mot Lørenseter kjørte jeg i løssnøen. Så bar det over Store Åklungen og ned på vestsida av Sognsvann. Oppskrapt som vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar