mandag 26. juni 2017

24.6-25.6 - i drømmeland

Årets første tur til Dream lake. Oppholdsvær og sørvestlig bris møtte meg da jeg kom fram, og sauene på jordet sto og glodde da jeg slepte med meg utstyret ned til dammen. Så noen bobler på venstre side av swimmen under dybdelodding, så karpene var i spisehumør. La ut en boltrigg med pop up-boilie i nærheten av der jeg så boblene, og så et dupptakkel for fiske rett over bunnen med partikler og maggot, rett utafor flytebladvegetasjonen. Kvelden kom, sauene gikk til ro, dunkemusikken fra hyttebebyggelsen blei høyere, og det var stadig bobling. Både langs vann og midt uti. Uten napp. På morgenkvisten satte jeg i gang igjen. "It's hope in a hanging snore", sa fotballtreneren. Det var til tider mye bobling på bunnmeiteplassen, og jeg hadde noen senenapp. Et steg nærmere fisk i dammen. Klokka åtte fant jeg ut at det var på tide å pakke sammen. Noen spørsmål meldte seg da jeg dro hjemover. Prøve større avstand mellom boilie og splitthagl for å heve agnet noen cm mer? Så karpene agnet i det hele tatt? Legger de merke til den stramme sena? Bruke partikler som jeg popper opp i stedet? Den som lever, får se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar