mandag 19. juni 2017

6.6, 10.6 og 13.6 - diverse turer i marka

Første turen var en kort kveldstur der formålet var å prøve ei ny stang. Rask aksjon som burde egne seg til jiggfiske. Jeg fikk kasta jigg og spinnere, og fikk ei gjedde og en abbor, begge av mindre format.

Så dro jeg en tur til "framhaldssogevatnet" der det sjelden skjer ting av betydning, men "i neste bolken vert det spanande". Regnbyger og lavtrykk er kanskje ikke abborvær, men en unngår at de tilgjengelige plassene er opptatt av telt. Vannstanden var høy. Jeg brukte texasrigg. Den første abboren tok jiggen rett etter at den hadde sunket til bunns. Med den nye stanga kunne jeg endelig gi ordentlige tilslag som resulterte i fast fisk. Fikk en abbor til og hadde et napp fra en tredje. Litt slunke fisk på rundt 300 gram. Observerte flaggspett i et tre, og to lom ute på vannet.

Til slutt en tur etter ørret med matchstang. Det var vaking og noen lyse døgnfluer var på vingene. Muligens vulgata. Kunne sikkert brukt fluestang i stedet, men jeg greide da å få en ørret på 14-krok med maggot. God middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar