søndag 3. desember 2017

3.12 - så var jeg i gang igjen

Da var det endelig på tide med isfiske. På et tjern der isen tidlig blir sikker. Minner litt om tjernet der abborpersen min er tatt. Selve isen skulle vise seg å være 8-9 cm. Rett før jeg gikk utpå, skremte jeg en rev som gjorde som i sangen. Rasket over isen. Den bråsnudde med et snøft og stakk av. Begynte fisket på en plass der det har blitt tatt kilosabbor før. Fikk fire abbor og en mort der, alle i agnfiskstørrelse.
Gikk bort til noen vindfall. Der tok turens største abbor balansen, 150 gram. Balanse er nok ikke den beste metoden her, men en veit aldri når en stor en lar seg friste.
Det var lite folk å se ute. De fleste satt nok inne og glodde på dette cupfinalestyret. Eller bakte pepperkaker. Med dette er isfisket i gang, og skal vi for en gangs skyld stole på motivasjonsguruer med helgekurs i NLP og positiv psykologi, kan det bare gå oppover. Men jeg leser Lunch jevnlig, og er klar over at fisken kan oppføre seg som Kjell: Uberegnelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar