søndag 17. juni 2018

9.6-10.6 - mer drømmefiske

Holdt karpene på med gyting? Det var spørsmålet jeg tenkte på. Etter å ha kommet fram til drømmevannet, så det ikke ut som om det var tilfelle. Det var fortsatt like varmt i lufta, men litt vind, og spredt bobling var å se. Karpene spiste altså. Fikk ut taklene, og da kveldsmaten var spist, kom første napp på bunnstanga. Denne fisken var tyngre enn dem jeg har fått tidligere, og den dro tvers over dammen før jeg fikk slått av baitrunnerfunksjonen. Fisken veide 4950 gram, den største jeg har fått i dammen. Nesodden-dietten med rød boilie til dessert fungerer tydeligvis. Ei stund etter var det napp igjen, men den fisken kjørte seg fast. Kunne like gjerne ta kvelden litt tidlig. Vanskelig å få sove. Sauene på jordet ved vannet brekte, og det var lyst som om dagen. Det kom også høy musikk fra ei hytte i nærheten. Som om ikke det var nok, var det tydeligvis uenighet om hva slags musikk som skulle spilles også. Fløtepusen Cliff Richard skrudde de av etter få sekunder, og begynte på noe mer ungdommelig. Begynte å fiske igjen 04.15. Fikk den første fisken på dupp. Stanga var på vei ut av hvileren før jeg fikk gitt tilslag. 3050 gram veide speileren. Morsomt på dupp og Duo-tip-stanga. Spiste frokost og hørte på fuglesangen. Fikk to fisk til, en på 2900 gram og en liten sak på 1150 gram. På formiddagen var det tid for å pakke sammen. Resten av partiklene gikk i dammen sammen med et par boilies som takk for turen. Så gikk ferden over jordet mens drøvtyggerne glante. Er det bare et tidsspørsmål før jeg lander fisk på 5 +? Jeg velger å være optimist.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar