lørdag 30. juni 2018

Samletråd for korte kveldsturer

Første tur foregikk 5.6. Tok matchstanga og litt maggot og dro oppover i marka. Noe vaking var å se, og jeg prøvde å stenge ute tankene om at jeg burde brukt flue i stedet. Hadde tre napp, ett på bunnen og to høyt i vannet.

På den neste turen, 13.6, prøvde jeg jigg og spinner etter abbor. Skulle liksom være enkelt og greit å få fisk på det, men alt som skjedde var to napp. Duppmeite med maggot mens jeg spiste kveldsmaten, førte heller ikke til noe. Ellers var knotten plagsom.

Så en kjølig kveld og på tide å besøke Akerselva med forhåpninger om bøy på staget. VM i ballspill for 20 år gamle mangemillionærer er ikke det jeg gidder å følge mest med på. Jeg vil heller ut.  Bare to badere var å se. Ved bytte fra jigg til spinner fikk jeg en abbor på rundt 100 gram, og hadde noen følgefisk.

Ny tur til elva igjen 20.6 i kjølig sommervær igjen. Hadde noen følgefisk i form av gjedder i blyantstørrelse. Fikk også prøvd en ny plass, en rolig kulp med overhengende greiner. Fins det stor abbor i elva, slik OFA påstår, må den kulpen være plassen.

Så en tur til et nærvann i marka 24.6. Prøvde spinnfiske etter abbor for å se om det går større fisk her . Hadde en følgefisk. Noen mennesker som var på telttur diskuterte personlig økonomi. Mulig de hadde gått på kurs med herr Kvadsheim. Dro bort til et annet vann. Der skjedde det enda mindre. Har det blitt for varmt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar