torsdag 18. juli 2019

17.7 - en liten pionertur

Ville prøve et vann med stor og vanskelig karuss, som ikke så mange andre har besøkt. Hadde et behov for å prøve litt duppmeite igjen, og vannet kan også by på bifangster i form av suter og sørv, stort sett i moderat størrelse. Fant en interessant plass som krever litt beskjæring av vannliljer for å bli fiskbar. Ljåen var ikke med, så da satte jeg meg på en lett tilgjengelig plass der jeg har prøvd før, sett stor karuss og fått suter. Nok av siv og vannliljer der også, grei dybde og relativt klart vann. Noe bobler var å se, men var det fisk? En østeuropeer dukka opp og kunne fortelle om kilossuter han hadde fått. Hadde noen senenapp. Fikk en eneste sørv til slutt. Det var kos å bruke matchstang og waggler igjen. Det har jeg gjort for lite i år. Med hensyn til framtidige satsninger, tenker jeg at kartlegging av flere plasser bør gjøres hvis det skal la seg gjøre å få karussen til å nappe. Og så en foringskampanje. Det lot seg jo til slutt gjøre å få fisk på Bergstjern også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar