søndag 18. august 2019

24.7 - til Katnosdammen

Årets lange sykkeltur i marka. Det er lenge sida jeg har skrevet noe om sykkelturer, så her kommer en beretning. Begynte fra Sognsvann i tåke. Greit å unngå å svette og bli solbrent helt i begynnelsen. Tåka forsvant etter hvert, og det skulle bli sol resten av dagen. Turen oppover forbi Bjørnholt og langs Hakkloa gikk greit. Første pause tok jeg på dammen ved Store Sandungen. Så var det å fortsette rundt vannet, gjennom tunet på Sandungen gård og fortsette på veien som krysser Katnoselva. Så var jeg framme.


Det var ikke mange på hytta på Katnosdammen, og en annen syklist mente det kunne skyldes manglende wifi-tilkopling.

På tide å få i seg litt mat og drikke. Vørterøl og Real turmat Tikka Masala. Sistnevnte var overraskende velsmakende. Til og med Hellstrøm ville gått god for den.


 
Ikke verdens beste bilde, og et litt vanskelig motiv uten telelinse. Innleggets fiskerelaterte bilde: En ledning rett over demningen viser at noen har hatt uflaks i et kast.
 
Det var på tide på begynne på hjemveien. Samme vei som jeg kom. Ikke veldig mange ute. Helt i orden å unngå kø på en ellers trafikkert strekning i marka. En lang, men ikke alt for slitsom tur i marka, med et turmål som kan anbefales. Så var jeg tilbake på Sognsvann, og jeg kunne avslutte dagen med middag og en dusj.
 




 
 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar