torsdag 18. juli 2019

5.7-6.7 - karpeblanking

Hadde vært ute på litt forhåndsforing kvelden før, og slepte med meg utstyret langs grusveien til den ene plassen som hadde fått påfyll av partikler. Den som lå lengst bort. Den andre var opptatt av en annen karpefisker som var opptatt med en telefonsamtale, så jeg fikk ikke høre hvordan det gikk. Ingen synlig aktivitet noe sted heller. Kvelden var stort sett stille og rolig, bortsett fra ei skravlebøtte med høyt volum ikke så langt unna. Hadde diverse senenapp etter leggetid (flaggermus?), myggen var plagsom, og en eller annen gikk fram og tilbake på turveien og ropte. Hva kunne han ha fått i seg? Neppe tran. Morgenen kom, og det var noen bobler å se, men ingen napp. Boblene dukka opp noe nærmere land enn der foret fra kvelden lå. Mulig jeg kan fiske nærmere land enn jeg har pleid på den plassen. Eventuelt gi beng i folkemengdene og sette meg rett ved badeplassen. I alle fall hvis det ikke er badevær. Det skal bli spennende å se om jeg faktisk får karpe i dette vannet i år. Men det blir nok noen flere turer til Dream lake også. Det vannet svikter sjelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar