lørdag 10. mars 2012

Lørdag 10.03 - vinter og vår

Det kom litt snø i løpet av uka, og jeg ville gjerne få gått sesongens siste skitur i lavlandet. Det var mildt, og de smørefrie måtte fram. Jeg bestemte meg for å gå til Kobberhaughytta. Det er en passe lang tur. På vei oppover var det litt hardt i sporet enkelte steder, men jeg kom meg fram. Det var varmt i sola, snøen var kram, og Kollen-publikumet gjorde det de kunne for å overdøve de sildrende bekkene og suset i trærne. Jeg så flere mennesker med norsk flagg i sekken i løypene mellom Sognsvann og Heggehølet. Ved Heggehølet gikk jeg den lange oppoverbakken og over Frønsvollsmyrene. De krokete furutrærne hadde blitt bare for snø i varmen. Fra Frønsvollsmyrene gikk jeg til Skjennungen. Der var det ei stor råk i osen. Så var det å lange ut bort til Langmyr og deretter suse ned den oppskrapte Slakterkleiva. Så var det å komme seg over Blankvann og Andtjern, heldigvis uten overvann å snakke om, og så var turens mål  nådd. Jeg fortærte matpakka raskt i den sterke vinden, og gikk tilbake oppover Slakterkleiva for så å kjøre ned Solskinnsløypa til Vestre Aurtjern. Der hadde det begynt å skye over, og det kom noen regndråper. Ved Store Åklungen tømte jeg termosen for te, og derfra gikk det raskt ned til Sognsvann. Det fikk bli punktum for en kort skisesong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar