lørdag 3. mars 2012

Lørdag 3.3 - rekognosering

Jeg dro for å prøve et nytt vann som jeg har hørt mye positivt om, og det lå i det minste an til å bli en fin dag med fint vær da jeg parkerte ved nordenden av vannet. Med blank is var det lett å komme seg fram. Vannet har en veldig trivelig beliggenhet med skog og bergknauser rundt. Først prøvde jeg rundt ei stor øy, på dybder mellom 2 og 8 meter. Jeg hadde et napp i det tredje hullet, og etter det var det stille. Jeg fant ut at jeg kunne spise litt, og samtidig ha den tvilsomme gleden av å høre på en hissig diskusjon som foregikk i ei av de mange hyttene inne på land. Utpå ettermiddagen fikk jeg en abbor på balansepilken ved et velta tre, og hadde noen veldig forsiktige løftenapp i det samme hullet. All fiskeaktiviteten foregikk på bunnen og inntil en meter over.
Deretter flytta jeg meg over på motsatt side av vannet, og prøvde langs ei mindre øy. Der fikk jeg en abbor på pimpel før jeg satte meg på land for å ta matpause nok en gang.
Den aller siste delen av turen var det helt stille. Den større abboren var ikke i støtet i dag, men de fins der, og jeg kommer nok plutselig tilbake. Av en eller annen grunn var det veldig få mennesker ute, bare en håndfull skøyteløpere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar