lørdag 16. juni 2012

16.6 - opp om morran alt for tidlig

For engelske meitere var 16. juni sesongstart i gamle dager. Dermed må det meites på denne dagen hvis mulig. Suter var målet for turen, og metoden var duppmeite med overdyp. Før det var ordentlig lyst stilte jeg opp. Jeg ville prøve en ny fiskeplass ved et vann der jeg pleide å få suter for noen år tilbake. Da dybdelodding og foring var unnagjort, havna takkelet i vannet. Været var ikke optimalt. Regnbyger og kald vind er ikke optimalt sutervær. Det var ikke rare aktiviteten å se. Bare litt småfiskvaking. Etterhvert fikk jeg en mort, og unngikk altså totalblanking. Ikke helt det jeg kom for. Men bare det å sitte og se på en dupp mens fuglene synger, er en fin start på dagen. Mer duppmeite skal det bli utover sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar