onsdag 6. juni 2012

4.6 - Nitelva igjen og igjen

Den nye meitesekken og det nye håvskaftet måtte luftes, og valget falt på Nitelva. Vannstanden var lav, men det burde være mulig å få noe likevel, på tross av det nye utstyret.
Jeg parkerte på en plass som pleier å gi fisk også med lite vann i elva. Det skulle vise seg at et søkke på 10 gram lå dønn stille. Etter foring med grunnfor, reker og mais satte jeg i gang. En regnskur like før start gjorde vannet noe grumsete. Jeg hadde noen småfisknapp på reke/mais som var dagens agn under hele turen, og så skjedde det ikke noe mer før klokka 21. Da var det napp, og jeg kunne lande en stam på 1725 gram som hadde brukt kreftene på å svømme oppstrøms. Alltid moro med stam. Resten av turen foregikk stille og rolig med smånapping i ny og ne, og jeg hadde også et slakkhogg som kanskje var stam. Burde jeg ha brukt kortere eller lengre krokfortom?
Merkelig det der at jeg stort sett får stam når jeg sitter pal på en plass, når det påstås at bevegelig fiske er tingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar