onsdag 25. juli 2012

24.07 - på Oslos tak

På tide med den årlige langturen på sykkel, nå med innlagte gåetapper. Jeg begynte klokka 09 fra Sognsvann. Første stopp var Kjerkeberget, Oslos høyeste punkt på 622 m.o.h. Turen langs Bjørnsjøen og Sandungen gikk som en lek, og jeg kunne parkere ved Sandungen gård. Stien opp til toppen var bløt etter alt regnet, men jeg kom med til topps rundt klokka 13 og satte meg ved branntårnet for å spise og lufte tærne. Morsomt å ha vært der. Vel nede igjen etter mat, te og vørterøl var det igjen sykkeletappe bortover til Fyllingen, avbrutt av tråkking på en kronglete trillesti. Derfra dro jeg videre i retning Kobberhaughytta, og måtte igjen trille sykkelen på en bløt sti gjennom den mørke skogen bort til Blankvannsbråten. Der er det åpent og lyst, og masse blomster å ta bilde av. Morsomt å se hvordan landskapet forandrer seg. Etter mat- og drikkepause bar det forbi Ullevålseter og ned lysløypa til Sognsvann, og klokka hadde rukket å bli 18. En vel anvendt dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar