søndag 15. juli 2012

6.7 - bonus

Det varme været ga meg håp om litt aktivitet blant varmekjær fisk. Duppstanga og en boks mais fikk bli med på en kveldstur. På grunn av ferie var det lite mennesker ute, og jeg kunne velge og vrake i plasser. Valget falt på en litt utilgjengelig en. Fint å kunne sitte i fred. Agnet var mais maggot, fiska rett over bunnen. Jeg hadde noen løftenapp som viste seg å stamme fra mort, og jeg fikk en del av dem. Med jevne mellomrom så jeg bobler inne i det tette vannliljebeltet. Klokka 22.45 kunne jeg endelig kroke noe annet, som jeg først trodde var karuss, men som viste seg å være en suter på rundt kiloen. Første gang på lenge jeg har fått suter i akkurat det vannet. Morsom bonus. Etter hvert kom det stadig kraftigere regnbyger, og jeg kunne pakke sammen med en mistanke om at sommeren i år er over før den har begynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar