lørdag 7. desember 2013

07.12 - i gang igjen

Da satte jeg i gang med fiske igjen. Premiereturen foregikk på Øyungen,  der det i det minste er gode sjanser for å få fisk, og så er det veldig fine omgivelser rundt vannet. Det var sterk vind, så turen var ikke av de lengste. Isen var ikke den tynneste jeg har sett. 15 cm stålis kan bære så vel Knut Arild Hareide som Erna Solberg.
Jeg hadde rigga tre stikker, slik jeg bruker til røyefiske. To med blink, og ei med 5 mm mormysjka.
På det første varpet var det ingen aktivitet, så jeg hadde veldig lyst til å bytte plass etter en time. På det andre varpet hadde jeg et napp i det første hullet. Bora et hull litt lengre bort, og da satt det ei blankrøye på blinken. Ingen stor fisk, men en fisk, i det minste. Så var det stille lenge. Prøvde mormysjka i et hull uten resultat. Gikk tilbake til blink igjen, og hadde et napp til i dagens nest siste hull.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar