mandag 30. desember 2013

30.12 - finalen

Isforholdene har gjort at det stort sett har blitt røyefiske før nyttår. På årets siste tur var det endelig kuldegrader igjen. Overvannet hadde frosset. I første hull var jeg borti fisk, men den ville ikke sitte. Etter litt fikk jeg en abbor og ei røye. Bytta til mormysjka, og fikk dagens største røye på det etter noen løftenapp.
Etter plassbytte fikk jeg 3 røyer i et hull, så ei røye igjen, og mista en brukbar fisk på mormysjka. i nærheten av denne plassen var det noen åpne råker, og istykkelsen varierte. Innmari guffent. Jeg kunne sitte og følge med på det kommende væromslaget mens jeg satt der. Så besøkte jeg en røyeplass som ikke er av de mest brukte, og fikk to abbor på blinken. Så dro jeg tilbake til den første plassen, men der var det ikke liv. Mens jeg satt der, begynte det å snø.
Det var siste fisketur i 2013, og jeg håper det vil fryse på igjen, slik at det blir mer isfiske i 2014.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar