søndag 19. januar 2014

18.1 - vinter og sne...

Da det hadde snødd mye hele uka, tenkte jeg at det kunne passe med en skitur. Ikke en lang tur, men bare en start. Det var mange andre ute i løypene også, så jeg stakk bortover Ankerveien, som ikke er like mye brukt som lysløypa. Løypa var ikke kjørt opp, men det hadde gått noen der før. Føret var ikke veldig bra, men det var nok snø til en skitur. Jeg fortsatte videre til Østre Aurtjern, og passerte noen åpne bekker. Framme ved tjernet spiste jeg, og fant ut at jeg fikk snu. Det var ikke spor over Store Åklungen, så da måtte jeg ta til takke med lysløypa hjemover. Vanligvis overlater jeg den til barn og nybegynnere. Der hadde brøytebataljonen ikke overraskende hatt øvelse, og jeg så til og med en mann på sånn derre fatbike. Lysløypa har plass til alle. Alle skal med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar