søndag 8. februar 2015

8.2 - en parentes

Etter en kort skitur på lørdagen der ekstremværet Ole fikk herje fra seg, var det klart for fisketur søndag. Med lite vind og levelig temperatur ga jeg Mjær et forsøk til. Jeg blir i alle fall kjent på vannet. Orekongler og kvist lå strødd utover isen etter fønvinden. Råka fra Tangenelva var stor.
Jeg fikk en påminnelse om at midtvintersperioden er en parentes fiskemessig, og resultatet var kort og greit. Jeg fikk to abbor på balansen - typiske langstrakte fiskespisere - og hadde mange forsiktige napp på formiddagen før det var bom stille resten av dagen. Det mest oppløftende synet var en far som hadde tatt med sønnen på fisketur. Det gleder meg at noen er opptatt av å ta barna med på uteaktiviteter, slik at de lærer at det fins et alternativ til TV-glaning, ballsparking i haller og det som verre er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar