søndag 22. februar 2015

21.2 - påskeføre

Skare, minkende snødybde og varsel om dagtemperatur på over 0 grader. På tide å besøke skogsvannet i Nordmarka jeg holder på å utforske. En tålmodighetsprøve av et vann, der det går lang tid mellom hvert napp. Helt lyst da jeg kjørte oppover. Det er konsekvensen av å kreke seg opp halv sju når en er trøtt etter jobbmaset. Om det ikke akkurat er 24 timer på fabrikken for 50 øre annenhver måned, tar arbeidet uansett på. Vannet bød på en ny bolk i framhaldssoga med flat spenningskurve. Etter å ha prøvd to tilsynelatende fiskeløse steder og søkt gjennom vannet med balanse og mormysjka, bare måtte jeg avslutte i den vika der fisken holder til. Der fikk jeg turens eneste abbor på en 4 mm mormysjka. Ingen bortkasta tur for det. Sol og nesten vindstille er kos, og jeg hørte kjøttmeis. Det går mot lysere tider. No vert det spanande...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar