mandag 12. oktober 2015

11.10 - tur-retur Stryken

En grå høstdag der bare bjørkeløvet lyste opp i marka. Parkeringsplassen ved stasjonen hadde rukket å bli mer enn halvfull da jeg parkerte, men likevel var det ikke veldig mange å se på grusveiene. Hyggelig for en som er vant til å sykle i kø. Jeg tok veien over utløpet av Strykenvannet, forbi Nordvannet, Mago og Måsjøene. Omvei, men til gjengjeld en trivelig en. Deretter forbi Hakkloa. Snudde meg og fikk se vannet på langs, sørover. Forbi stien over Skinnskattberget og videre langs Sandungen. Ved ei av vikene er det et veikryss, og jeg fortsatte til høyre, retning Stryken langs Store Daltjuven. La merke til at høstfargene har blitt intense. Matpause og hvil ved Store Daltjuven. Så noen vak og en sverm med bittesmå fjærmygg. Fortsatte nordover til Almedalsputten som er omgitt av brunoransje myr, tok til høyre og fortsatte ned til Stryken, over Gjerdingselva, forbi Store Skillingen før brua over riksveien ga beskjed om at jeg snart var nede i tettbebyggelsen igjen. På veien hjemover var Hakadal kledd i gult fra både halmstråene på jordene og bjørkeløvet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar