mandag 23. mai 2016

21.5 - så godt som full klaff i myrtjernet

Dette lille tjernet jeg av og til besøker, er et sted jeg liker. Ikke fordi jeg får stor fisk der, men det er et trivelig sted. Oversiktlig, og med fisk som gjerne vaker. Fint for fluefiske. Siden det nettopp hadde kommet litt regn og det var meldt svak vind store deler av dagen, kunne det passe å fuske litt i det faget igjen. Begynte med blindfiske med Montana, og fulgte med på at fisken begynte å vake i ei vik. Hadde et napp på det gule og svarte fantasifosteret. Da fisken viste seg å vake jevnt og trutt flere steder på vannet, var det bare å bytte til tørrflue. En liten, svart Parachute. Ikke lett å si hva fisken var ute etter. Mygg? Hårmygg? Samme kan det være, for det var til slutt en ørret som rolig og uten en lyd gapte over flua. Litt seinere fikk jeg en til. Jeg må si at fluefiske jammen er undervurdert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar