søndag 28. august 2016

20.8-21.8 - den hemmelige dammen

Er så heldig å ha tilgang til et strengt hemmelig, privat karpevann omgitt av åkre og løvtrær et sted på landet. En virkelig perle av en dam. Snakker vi om det ideelle karpevannet? Charlie kunne melde om fisk kvelden og morgenen før. Nå var det min tur til å prøve. Var med på dugnad for å forbedre en swim der høsten 2014, og resultatet var nå upåklagelig, så vidt jeg kunne se. Tørr gressbakke og god nok plass. Begynte foring med diverse partikler, og like etter var stengene ute og taklene på plass. Et duppmeitetakkel med kroken så nær bunnen som mulig, og en boltrigg. Fisken går langs dypkanten nær land her, så det blir nærdistansefiske. Det begynte å regne litt. Fikk opp parasollen, og jeg holdt meg helt tørr under den. Noen bobler var å se om kvelden, men ingen napp. Morgenen kom med oppklaring og etter hvert sol. Igjen var det bobling rett ved flytebladvegetasjonen. Hadde et senenapp, men måtte finne meg i blanking på denne turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar