søndag 28. august 2016

27.8 - nesten helt Texas

I alle fall med hensyn til agnet. Klart for ny bolk i framhaldssogevannet. Ikke for å dra på samvirkelaget og handle gjær og sukker, men for å få skogsabbor. Dis på vannet da jeg var framme. Plassen der jeg har brukt mest tid ga ikke fisk, men morgenlyset var fint da jeg inntok frokosten. Den andre plassen som har gitt fra seg fisk, var opptatt av noen teltere, så jeg fant meg like så godt en helt ny plass. En liten pynt med furutrær. Litt grunt, med steinbunn og noe vegetasjon inn mot ei vik på høyre side. Vel, vel. Så bega jeg meg ned til et annet vann. Begynte med popper, og gikk over til jigg - texasrigg. En miniutgave med et lett kulesøkke og en curlytailjigg på en offsetkrok. Fisken er nemlig ikke rekordstor, og jeg mener at agnet bør dimensjoneres deretter. Inne ved land var det til slutt en abbor på rundt 200 gram som var interessert. Så da har jeg fått se at det er mulig å få fisk på riggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar